מים מינרלים או מי ברז? 

תוכן עניינים

מים הם החיים. בלי מים אנחנו לא יכולים לחיות ולמעשה רוב הגוף שלנו מורכב ממים. בעשור האחרון חלה עלייה של ממש במודעות לגבי חשיבות בריאות הגוף שלנו הן בהיבט של תזונה, הן בהיבט של פעילות גופנית וכן, גם בהיבט של שתיית נוזלים. השאלה היא מה יותר בריא? מים מינרלים או לשתות מי ברז? אז כמו בתחומים רבים אחרים, גם כאן, אין תשובה חד משמעית ולכל בחירה שנעשה יהיו יתרונות וחסרונות.

 

היתרונות והחסרונות של מים מינרלים

לפני שאתם מתחילים לברר על בר מים מומלץ ולבצע השוואות כאלה ואחרות, מים מינרלים הינם מים טבעיים שהגיעו ממעיינות ולא עברו שום תהליך טיהור. התהליך היחיד שהם עוברים זה סינון פיזיקלי של חומרים מזיקים כמו חול למשל. המעיינות מפוקחים על ידי משרד הבריאות, אך מבחינה תזונאית, אין הבדל בין מי ברז לבין מים מינרלים. יחד עם זאת במים מינרלים אפשר לדעת את הכמות המדוייקת של המינרלים שאנחנו מקבלים. מים מינרלים לא עוברים תהליך חיטוי כימי ולכן הם לא מתגברים על חיידקים שהכמות שלהם עשויה להיות מאוד גבוהה בהשוואה למי ברז, בשל העובדה שהמים עומדים.

 

מה לגבי מי ברז?

למעלה משישים אחוז מהמים שנמצאים בברז נשאבים מימת הכינרת על ידי חברת מקורות, על ידי המוביל הארצי. המים מועברים לרשויות המקומיות ומשם לברזים בבית שלנו. במים האלה יש המון מינרלים חשובים ופלואור שמסייע למנוע עששת. גם כאן יש פיקוח מלא על ידי משרד הבריאות. הבעיה היא שיש לא מעט מפעלים ששפוכים למקורות המים שלנו חומרים מסרטנים, כימיקלים ורעלים. בנוסף, האקוויפרים לא מתוחזקים כמו שצריך בשל בעיות תקציב. ההמלצה הינה להרתיח את המים, במיוחד עבור תינוקות וקשישים כדי למנוע נזקים בריאותיים.

כמובן שיש אפשרות גם לצרוך מים דרך ברי מים או דרך התקנה של מסנן, אך גם נדרשת תחזוקה רבה והקפדה על ניקיון.

WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
הנקראים ביותר

פגיעה במערכת העצבים

מערכת העצבים היא אחת מהמערכות החשובות ביותר בגוף האדם ויש לה ממשקים עם כל האיברים הפנימיים כמעט. היא חולשת על פני כל

פרסום כתבה באתר

דילוג לתוכן